رنو ساندرو و انواع آن و تفاوت های آن ها با یکدیگر و آپشن های ان ها

رنو ساندرو و انواع آن و تفاوت های آن ها با یکدیگر و آپشن های ان ها

خودروی رنو/داچیا ساندرو(Dacia sandero)  در سال2008  (1386) در نمایشگاه ژنو از طریق شرکت رنو رونمایی شد. این خودرو در تمامی کشورهای اتحادیه ی اروپا و همچنین در افریقا، امریکای جنوبی، امریکای لاتین، خاورمیانه و آسیای میانه از سال 2009 (1388) تا کنون عرضه گردیده است.

خط تولید آن نیز در کشورهای ترکیه، برزیل، رومانی، فرانسه، مراکش، کلمبیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی، روسیه و ایران توسط پارس خودرو می باشد.

سال تولید این خودرو در کشورهای مختلف عبارت است از:

2014-2007 برزیل

2012-2008 رومانی

2015-2008 کلمبیا

2015- اکنون ایران

خودرو های رنو در ایران معروف به دوام کیفیت خود می باشند و یکی از علت های ان که مهم ترین علت می باشد حضور مستقیم نمایندگان رنو در کمپانی رنو پارس می باشد تا به طور مستقیم محصولات منتاژی رنو را بررسی و کنترل کنند و همچنین کیفیت آن را تایید نمایند که این کار بر خلاف پژو میباشد که در سال های قبل از 92 این وظیفه ی مهم کنترل کیفیت را به دست خود شرکت ایران خودرو سپرده بودند که نتیجه ی ان افت شدید محصولات بود.

نسل اول این خودرو در ایران توسط شرکت پارس خودرو از بهمن سال  1394  تولید شد.

در ایران تنها خودرویی که 4 ستاره ی کیفی از نظر سازمان استاندارد و کنترل کیفیت را دارا است این خودرو می باشد.

پلت فرم ان با لوگان مشترک می باشد که از همان پلت فرم X90 ساخته شده است که با رنو کلیو نسل دو مشترک می باشد. کد اتاق خواب این خودرو را بعضی ها به اشتباه L90 هاچ بک خطاب می کنند در حالی که این کد متعلق به لوگان است و کد اصلی آن B90 می باشد.

مشخصات فنی : این خودرو با توجه به بازارهای متفاوت با پیشرانه های تنفس طبیعی 2 لیتری بنزینی (در مدل RS) 1/6 لیتری بنزینی 1/5 لیتری دیزل  1/4  لیتری (دیزل یا بنزین) 1/2لیتری (دیزل یا اتانول) و 1 لیتری توربو(دیزل یا بنزین) عرضه می شود.

در این خودرو مدل عرضه شده در بازار های متفاوت با پیشرانه های تنفس طبیعی بنزینی K4M رنو سود بدست می اورد که این پیشرانه با خودرو های مگان1600 ، رنو سیمبل و نسل دو دو سه رنو کلیو مشترک است.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت مساوی 10 ثانیه (دنده دستی) و 12 ثانیه (اتوماتیک) می باشد.

این پیشرانه می تواند 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه تولید کند. سیستم دنده نسخه ای که در ایران عرضه شده است در دو نوع 5 دنده به طور دستی (JHQ) یا (JH3) و همینطور 4  دنده اتوماتیک (AL4-DP2)  می باشد.

تجهیزات : این خودرو با سطح تجهیزات متفاوتی در بازارهای مختلف عرضه می گردد که بستگی به سطح مشتریان دارد اما در مقایسه با خودرو های هم قیمت این خودرو چیزی که واضح است کمبود تجهیزات در آن است اما کامل ترین تجهیزات ان عبارت است از : مه شکن جلو و عقب ، آینه های برقی که مجهز به گرم کن می باشند ، چهار شیشه برقی ، چراغ جلو با توانایی تنظیم ارتفاع و همینطور میتوان به صندلی های تاشوی عقب و 4 عدد بلندگو و سیستم ضد سرقت قفل مرکزی برقی اشاره کرد.

امکانات رفاهی : این خودرو به دلیل اینکه تولید سال 2007 می باشد و اکنون در سال 2020  هستیم نباید انتظار داشت این خودرو از نظر رفاهی کاملا راضی کننده باشد همانطور که قبلا اشاره کردیم تجهیزات رفاهی ساندرو شامل آینه های جانبی مجهز به گرم کن ، سیستم صوتی مجهز به پورت USB و… می باشد. در داخل خودرو تجهیزاتی مانند سیستم موقعیت یابی ، نمایشگر لمسی ، کروز کنترل ، سیستم سرگرمی و سیستم کنترل پایداری مدرن وجود ندارد و این درحالی است که اکنون خودرو هایی مانند پژو 207 این موارد را دارا میباشند.

نمای داخلی رنو ساندرو
نمای داخلی رنو ساندرو

ساندرو استپ وی نسل دو (فیس لیفت)

 رنو ساندرو و رنو استپ وی از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و در استپ وی تغییرات در رنگ بندی قسمت ها مانند سپر ها و دور گلگیرها که نقره ای رنگ هستند و در زیر جلو پنجره و سپر جلو و رکاب و دستگیره های کرومی باعث شده این خودرو نسبت به رنو ساندروی معمولی زیباتر جلوه کند ، ولی ساندرو استپ وی در عرض و ارتفاع از رنو ساندرو بزرگ تر شده است. موتور استپ وی نسبت به رنو ساندرو هیچ تغییری نکرده است.

ساندرو استپ وی در دو مدل دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه می شود که اکنون در شرایط فعلی تولید مدل دنده ای آن متوقف شده است.

تفاوت های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی :

این دو خودرو از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما ارتفاع استپ وی نسبتا بلندتر و همراه با فضای بزرگ تر می باشد. این دو خودرو از نظر فنی هیچگونه تفاوتی باهم ندارند و شرکت پارس خودرو در نسخه کراس اوور از نسخه 105 اسب بخاری خودروی تندر استفاده کرده است. رنو روی از طریق ضربه گیر هایی مشکی رنگ روی برامدگی چرخ های استپ وی ، ظاهری اسپرت تر و قوی تر به این خودرو داده است بجز این در بخش زیرین سپر خودرو نواری به رنگ کروم نصب شده است که یکی از نقاط تفاوت بین استپ وی و ساندرو می باشد. طول و عرض خودروی استپ وی به نمونه ی هاچ بک این خودرو بسیار نزدیک است ولی ارتفاع ان از این خودرو حدود50 میلی متر بلند تر می باشد. درباره ی نمای داخلی استپ وی نیز باید بگوییم که داخل کابین ان مشابه به رنو ساندرو می باشد از این لحاظ تفاوتی بین دو خودرو مشاهده نمی شود. رنو به صورت استاندارد روی سقف استپ وی دو بار بند برای ایجاد اینکه یک خودروی شاسی بلند را منتقل کند نصب کرده است.     خودروی رنو ساندرو با نام B90 شناخته می شود اما استپ وی با نام B90 CROSS در میان خریداران و فروشندگان بازار خودرو معروف است شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که به چه دلیل از نام CROSS در استپ وی استفاده شده است؟ دلیل این نام گذاری ارتفاع بیشتر استپ وی از سطح زمین در مقایسه با رنو ساندرو است.

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که رنو ساندرو دارد این است که صندلی های این خودرو (البته صندلی های عقب) به گونه ای ساخته شده اند که به راحتی به صورت 1.2.2.3 توانایی تا شدن دارد که این قابلیت برای خانواده هایی که به سفر های طولانی مدت می روند بسیار مناسب است ، بد نیست که بدانید راه کار های گوناگونی برای تا کردن صندلی عقب این خودرو وجود دارد که اکنون دو راهکار آن را می خوانیم : 1) تا کردن تنها یک قسمت از صندلی عقب 2) تا کردن دو قسمت از صندلی بر روی کفی صندلی ، اما اگر تصمیم به انجام این کار گرفتید بهتر است بدانید که در صورت تا کردن دو قسمت از صندلی بر روی کفی آن کف اتاق به صورت کامل صاف و مسطح نمی شود.

مقایسه ابعاد :

طول خودروی رنو ساندرو 4020 (میلی متر) و طول استپ وی 4 میلی متر بیشتر از ان ینی 4024 میلی متر است.

ارتفاع خودرو از کف زمین در وضعیت بدون بار ، در رنو ساندرو 155 و در استپ وی 180 می باشد.

عرض خودرو بدون اینه های جانبی در رنو ساندرو 1746 و در رنو ساندرو استپ وی 1753 می باشد.

تفاوت های ظاهری :

سپر جلو و عقب :  سپر جلو و عقب در هر دو مدل دستی و اتومات در رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی با بدنه ی خودرو همرنگ می باشد این در حالی است که در هر دو مدل همانطور که در بالا گفته شد بعضی قسمت ها دو رنگ هستند.

نمای بیرونی رنو ساندرو
نمای بیرونی رنو ساندرو

دستگیره های د رب های خارجی : دستگیره ی درب های بیرونی در مدل ساندرو دنده ای دارای سینی مشکی رنگ می باشند درحالی که در مدل اتومات و همینطور رنو ساندرو استپ وی این مورد وجود ندارد.  ویژگی که باعث تفاوت استپ وی با رنو ساندرو شده این است که در استپ وی  هر دو نوع اتومات و دستی دستگیره های درب های خارجی ان پوشش آبکاری کروم اطلسی می باشند که رنو ساندرو فاقد این ویژگی می باشد.

رینگ ها : رینگ آلیاژی 15 اینچی در هر دوی این خودرو وجود دارد اما ظاهر ان ها با یکدیگر تفاوت دارد.

چراغ های جلو : یکی دیگر از تفاوت های آشکار این خودرو با استپ وی چراغ های جلو می باشند زیرا در رنو ساندرو زمینه ی چراغ های اصلی جلویی استیل می باشند و در استپ وی دودی یا همان مشکی تیره می باشد.

نمای عقب این خودرو
نمای عقب این خودرو

باربند : استپ وی دارای باربند طولی از جنس کروم است درحالی که رنو ساندرو فاقد این ویژگی می باشد.

تفاوت قیمت این دو خودرو : استپ وی از لحاظ قیمت به دلیل بروز تر بودن کمی گران تر از رنو ساندو می باشد.

داچیا ساندرو(نسل دوم)

داچیا ساندرو نسل دو در کشور داچیا و طی سال های 2012-2020  تولید شده است که مدل قبلی آن داچیا ساندرو نسل یک بود.

نسل دوم این خودرو (داچیا ساندرو) در سال 2012 در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. ساندرو2012 از لحاظ طراحی درونی به داچیا لاجی و از لحاظ طراحی بیرونی به داچیا لوگان شباهت دارد.

ایمنی :

نسل دو این خودرو در سال 2013 از طریق سازمان یورو ان سی ای پی مورد تست قرار گرفت. این خودرو از پنج ستاره چهار ستاره را که شامل 80% ایمنی برای سرنشینان ، 79% ایمنی کودکان ، 57% عابرین پیاده و 55% در بخش ایمنی خودرو قبل از تصادف می شود را دریافت نمود.

مقالات مرتبط

بررسی ساینا آپشنال

معرفی پژو پارس yu5

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست فوری کارشناس